V polovině září se mi naskytla možnost letět na Maurícius. A tak se stalo, že jsem se po čtyřech letech ocitla znovu na tomto překrásném ostrově. Kolegyně Barča tam již byla v rámci námi pořádané akce Svatební týden na Mauríciu a spolu s naší fotografkou a její asistentkou pomáhala a tlumočila našim klientům během svatebního obřadu.

Ačkoliv jsem přiletěla až k večeru, ucítila jsem hned na letišti vlhké teplo. Lepší pocit neznám a přesto, že se jednalo o inspekční cestu a ne o dovolenou, věděla jsem, že si celý pobyt maximálně užiju. U východu z letiště na mě čekal zástupce naší partnerské cestovní kanceláře Emotions, který mi nabídl lehké občerstvení a seznámil mě s řidičem, který mě zaveze na hotel Zilwa Attitude ****. Tam už na mě čekala Barča a šly jsme na výbornou večeři. Jak si pamatuji z mé předchozí cesty, Maurícius je kulinářský ráj a člověk musí ochutnat všechno.

Severní pobřeží

Hned na první den jsem měla naplánované čtyři vizity hotelů po severní části ostrova. Ráno před snídaní mě Barča ještě rychle provedla po hotelu Zilwa Attitude. Jedná se o kouzelný hotel s krásným výhledem na známý ostrov Coin de Mire. Výhodou tohoto hotelu je, že má tři různé pláže, takže si každý může vybrat své místečko k opalování. Lituji, že jsem zde nemohla strávit více času.

Po snídani jsme vyrazily směr hlavní město Port Louis, kde Barča pomáhala našim klientům s vyřízením svatebních formalit. Pak jsme se rozdělily. Barča pokračovala s klienty na lokální matriku a já jela na svoji první vizitu na hotel Canonnier Beachcomber Golg Resort & Spa ****. Tento hotel mě na první pohled nadchl. Stejně jako hotel Zilwa má tři různé pláže a navíc hned vedle něj otevřeli nové golfové hřiště Mont Choisy. Jak mi vysvětlil Mukesh, místní svatební koordinátor, hotel prošel kompletní rekonstrukcí a je otevřený teprve dva týdny. Za sebe mohu říct, že rekonstrukce je skutečně podařená a hotel vřele doporučuji. Vzhledem k historickým pozůstatkům (dělům, středověkému majáku a zřícenině pevnosti) působí místo velice romanticky.

Druhým navštíveným hotelem byla Mauricia Beachcomber Resort & Spa ****, která leží na krásné bílé pláži v zátoce Grand Baie. Pokoje jsou spíše jednodušeji zařízené, hotel vyniká velkým bazénem a již zmíněnou pláží. Poblíž naleznete velké množství restaurací, obchodů, barů a diskoték, hotel je tedy svým umístěním vhodný pro klienty, kteří se rádi pobaví i mimo hotel.

Třetím hotelem byla Veranda Pointe aux Biches ****. Tento moderní hotel je dva roky po rekonstrukci a vyniká svým tropickým vzhledem. Jeho unikátnost spočívá v konceptu barefoot – dovolená s bosýma nohama - po celém hotelu můžete chodit na boso. Hned za recepcí mají tři fontánky, ve kterých Vás po příjezdu nechají smočit si nohy. Jedna představuje mír, druhá lásku a třetí štěstí.  Pokud si zakoupíte pokoj typu Privilege, budete umístění v části hotelu jen pro dospělé. Zároveň budete mít oproti běžným hostům vstup do dalšího bazénu, restaurace a baru, které jsou určené taktéž jen pro dospělé.

Posledním hotelem prvního dne byl hotel Trou aux Biches Beachcomber Golg Resort & Spa *****+. Jak se říká, nejlepší nakonec. Tento hotel je moje srdcová záležitost, protože jsem v něm strávila krásný týden při mé první návštěvě ostrova. Během těch čtyř let se mnoho nezměnilo. Hotel je usazený v krásné tropické zahradě, vyniká neuvěřitelně dlouhou bílou pláží a nabízí šest různých restaurací.

Řidič na mě během každé vizity čekal v autě a po této poslední mě odvezl na hotel Ravenala Attitude ****, kde jsme měly s Barčou zůstat další dvě noci. Přijeli jsme až za tmy, ale stejně dříve než Barča, která zůstala s klienty během celého focení po svatbě až do západu slunce.

mru-lucka-2017-012.jpgmru-lucka-2017-013.jpgmru-lucka-2017-014.jpgmru-lucka-2017-015.jpg

Severovýchodní pobřeží

Druhý den jsme si s Barčou přivstaly, prošly celý hotel, restaurace i pláž a pak šly na snídani. Poté jsme opět vyrazily do hlavního města Port Louis na další svatební formality. Tentokrát Barča nemusela tlumočit, protože klienti mluvili anglicky a tak jsme jely na vizity spolu. Prvním hotelem byla Victoria Beachcomber Resort & Spa ****, kterou jsme si obě dvě zamilovaly. Krásná pláž, krásný bazén, krásné ubytování, nevím co více dodat. Snad jen to, že od prvního prosince budou otevírat nové křídlo jen pro dospělé s vlastním bazénem, restaurací a barem.

Dalším navštíveným hotelem byla Veranda Grand Baie ***+. Menší hotýlek v koloniálním stylu s malou pláží a dvěma skvělými bazény s vířivkou. Na tomto hotelu jsme si užily nejvíce zábavy. Pod odborným dohledem nás zde naučili kroky místního tance Sega a poté jsme dostaly výborný oběd. Po obědě jsme se musely rozdělit, protože Barča pokračovala na další svatební obřad a já do hotelu Merville Beach ***. Tento hotýlek leží na pěkné dlouhé bílé pláži. Je spíše jednodušeji zařízený s menším bazénem a s velice vřelým personálem. Vyniká pěknými lázněmi LUX* Me Spa.

Posledním dnešním hotelem byl Seapoint Boutique Hotel ****. Malý rodinný hotýlek s kapacitou 46 osob nabízí všechny pokoje s výhledem na moře. Pokoje jsou vkusně zařízené. Dále nabízí pěkný bazén a především nádherný výhled na ostrov Coin de Mire. Po prohlídkách mě řidič zavezl zpět na hotel Ravenala Attitude. Hotel nabízí deset různých restaurací, proto jsme si den předem udělaly rezervaci do restaurace na pláži a vychutnaly si skvělé rybí pokrmy.

mru-lucka-2017-016.jpgmru-lucka-2017-017.jpgmru-lucka-2017-018.jpgmru-lucka-2017-019.jpg

Východní pobřeží

Třetí den začaly vizity hotelem Lux Belle Mare *****. Tento hotel je skutečně kouzelný a můžu říct, že pokud bych chtěla jet na Maurícius na dovolenou, tento hotel bude žhavým kandidátem. Je položený u krásné dlouhé bílé pláže a jeho bazén má rozlohu dva tisíce metrů čtverečních. Dalším hotelem byla Veranda Palmar Beach ***, pěkný hotel s krásnou tropickou zahradou nabízející již v základu stravu All Inclusive. Hotel je ideální pro rodinnou dovolenou s dětmi. Třetím navštíveným hotelem byl Maritim Crystals Beach ****. Tento moderní hotel stojí u dlouhé bílé písečné pláže a má dva vyhřívané bazény.

Po prohlídkách mě řidič zavezl na hotel Emeraude Attitude ***, ve kterém zůstaneme další dvě noci. Hotel Emeraude se liší od ostatních tím, že je od pláže oddělený silnicí. Přesto se jedná o krásný hotel se dvěma pěknými bazény a pokud Vám nebude vadit přecházet přes silnici, dostanete se na pěknou táhlou přírodní pláž. Vhodné to je především pro klienty, kteří mají rádi své soukromí nebo se rádi prochází po pláži. Pláž je dlouhá a každý si zde může najít své místo daleko od lehátek.

Další den jsem měla tu možnost navštívit jeden z nejlepších hotelů na ostrově – hotel Shangri-La´s Le Touessrok Resort & Spa *****. Před dvěma lety prošel kompletní rekonstrukcí a pro mě byla tato prohlídka jedním z nejhezčích zážitků na ostrově. Luxusní prostorný hotel se pyšní i svým vlastním ostrovem, kam jsme jeli na výlet lodí. Komu tedy nestačí výběr ze tří krásných ukázkově bílých pláží, může si vybrat tento hotel a každý den se nechat zdarma zavést na soukromý ostrov. Loď jezdí kyvadlově každých 20 minut.

Po této prohlídce jsme se sešly s Barčou v hotelu Le Tropical Attitude *** a prohlédly si tento nově zrekonstruovaný menší hotýlek. Rekonstrukce se povedla na jedničku a jediná nevýhoda hotelu je ta, že sice leží hned u moře, ale nemá vlastní pláž. Z hotelu však jezdí přívoz, který vás zdarma zaveze na pláže ostrova Ile aux Cerfs. Hotel je určený jen pro dospělé hosty a nabízí dobrý poměr kvality a ceny.

Třetím hotelem je hotel Friday Attitude ***+, který patří ve své kategorii mezi nejoblíbenější. Je umístěný na dlouhé bílé pláži a nabízí již v základu All inclusive. Rodinné pokoje mají oddělený pokoj pro děti. Hotel je oblíbený také mezi páry, které na ostrově plánují svatbu.

mru-lucka-2017-023.jpgmru-lucka-2017-022.jpgmru-lucka-2017-020.jpgmru-lucka-2017-021.jpg

Jižní pobřeží

Další den jsme se po svatebních formalitách v Port Louis a následné svatbě na hotelu Friday Attitude přesunuly na jižní pobřeží do hotelu Paradis Beachcomber *****. Obecně je jihozápad a především oblast Le Morne považována za nejhezčí část ostrova. V hotelu Paradis jsme strávily tři noci a bylo to jedním slovem nádherné. Kdo to nezažije, tomu se to těžko popisuje. Krásná pláž v pozadí s horou Le Morne Brabant, nádherné západy slunce a neustálá pohostinnost místních jen dotváří dojem perfektní dovolené.

Konečně je neděle a my se s Barčou chystáme na výlet do Casela Parku. Řidič nás vyzvedává po snídani u bazénu a už se jede na výlet. Jižní část ostrova je krásná, hornatá a návštěvu parku Casela můžu všem doporučit. Bohužel se ten den nepořádala procházka se lvy, na kterou jsem se hodně těšila, ale mohly jsme si je prohlédnout aspoň ve výbězích. Jely jsme na safari, viděly na volno pštrosy, nosorožce, zebru a spoustu dalších zvířat a mohly jsme nakrmit žirafy a podrbat na krku obří želvy. Po prohlídce jsme poprosily řidiče, aby nás zavezl k posvátnému jezeru Grand Bassin. Toto přírodní jezero vzniklo v kráteru již dávno vyhaslé sopky a je posvátným místem hinduistů.

V pondělí nás čekala vizita mého oblíbeného hotelu LUX* Le Morne *****. Je to druhý hotel, ve kterém jsem bydlela během své první dovolené na Mauríciu. Hotel je umístěný v tropické zahradě na nejkrásnější pláži ostrova přímo pod horou Le Morne Brabant. Ačkoliv jsou pokoje trochu starší, patří tento hotel stále mezi oblíbené. Stejně jako všechny hotely řetězce LUX*, nabízí i tento například kavárnu s vlastní kávou, strom přání, drinky při západu slunce zdarma nebo telefonní budku, ze které můžete zadarmo volat kamkoliv po celém světě.

Po prohlídce hotelu jsme jely na výlet do Rhumerie Chamarel. V rumérii jsme absolvovaly prohlídku s přednáškou o přípravě rumu a také ochutnávku devíti různých druhů. Samozřejmě jsme zde nakoupily dárečky domů. Po výletu jsme jely na svatbu do hotelu Dinarobin Beachcomber Golg Resort & Spa *****+. Naše fotografka s asistentkou tam již byly a fotily přípravy nevěsty na svatbu. Poté začal obřad během kterého Barča tlumočila řeč oddávajícího.

V úterý ráno jsme vyrazily na další svatební formality a poté se přesunuly na hotel Shandrani Beachcomber Resort & Spa *****. Hotel leží v zátoce Blue Bay Marine Park, která je vyhlášená svým bohatým podmořským životem. Je tedy vhodný pro vyznavače aktivní dovolené a především milovníky šnorchlování. Hotel je umístěný na jihovýchodě ostrova kousek od letiště, a proto je možné pozorovat vzlétání letadel přímo z pláže. V případě Airbusu A 380 se jedná o skutečně zajímavý zážitek. Musíte však počítat s tím, že letadla jsou nejen vidět, ale i slyšet. Hotel nabízí tři různé pláže, dvě klidné a jednu divokou s vlnami, kde se konají svatby. Odpoledne jsme zde jednu pořádali, ale tentokrát ji tlumočila česká delegátka Renata, a tak jsme s Barčou mohly obřad jen pozorovat.

Další den jsme brzy ráno vyrazily na svatební formality a poté na vizitu hotelu Maritim Resort & Spa Mauritius *****. Hotel nás s Barčou nadchl. Je umístěný v rozlehlé tropické zahradě, a pokud by Vás již nebavila krásná pláž nebo unikátní bazény, můžete se jet projet na koni nebo jít nakrmit želvy obrovské. Hotel Maritim nabízí také jedny z nejhezčích lázní na ostrově.

Po této krásné prohlídce jsme jely do hotelu Dinarobin Beachcomber Golg Resort & Spa *****+, kde se měla konat další svatba. V tomto hotelu jsem zároveň měla strávit svoji poslední noc na ostrově. Hotel je umístěný na krásné dlouhé pláži mezi hotely Paradis a LUX* Le Morne a patří také mezi velice oblíbené hotely. Především pro páry, které mají v úmyslu se na ostrově vzít.

mru-lucka-2017-005.jpgmru-lucka-2017-006.jpgmru-lucka-2017-010.jpgmru-lucka-2017-011.jpg

Poslední den na ostrově

Na poslední den jsem měla naplánované ještě tři vizity. Užila jsem si tedy svoji poslední snídani u bazénu, rozloučila jsem se s Barčou, které jela na další svatební formality a na ostrově zůstávala ještě o pár dní déle než já, a vydala se na hotel Tamassa ****. Tento hotel je umístěný na krásné bílé pláži a nabízí již v základu stravu All Inclusive. Je vhodný pro páry i pro rodiny s dětmi. Za poplatek si zde můžete půjčit kola a dojet až k hoře Le Morne. Dalším navštíveným hotelem byl Heritage Awali Golg & Spa Resort *****, který leží hned vedle hotelu Tamassa. Tento krásný hotel leží na jižní části ostrova v oblasti Bel Ombre. Spolu s hotelem Heritage Le Telfair Golg & Spa Resort***** Heritage The Villas *****má k dispozici vlastní golfové hřiště. Hotel Heritage Awali je vystavěn v africkém stylu a v areálu hotelu naleznete krásný bazén ve tvaru ptáka Dodo. Po dlouhé bílé pláži dojdete k sousednímu hotelu Heritage Le Telfair, který je nyní nově otevřený po rozsáhlé rekonstrukci. Vystavěný je v koloniálním stylu. Je unikátní tím, že zdarma nabízí klub nejen pro děti a teenagery, ale také pro malá miminka ve věku do dvou let. Další výhodou je, že ať se ubytujete v hotelu Awali nebo Telfair, můžete využívat sesterské restaurace v celém areálu Domaine de Bel Ombre.

mru-lucka-2017-026.jpgmru-lucka-2017-027.jpgmru-lucka-2017-028.jpgmru-lucka-2017-029.jpg

Po této poslední vizitě mě ubytovali na hotelu Telfair, kde jsem měla strávit svých posledních pár hodin na ostrově. Ještě jsem se rychle prošla celým areálem až do hotelu Awali, a poté si konečně lehla na lehátko na pláži a vychutnávala poslední sluneční paprsky. Po krásném západu slunce jsem se vrátila na pokoj, dala si sprchu a zabalila zavazadla. Poté mě řidič zavezl na letiště, kde na mě opět čekali zástupci naší partnerské cestovní kanceláře a pomohli mi se zavazadly k check-inu. Neustále se usmívající jsem zamířila k letadlu.

Každý, kdo chce zažít neuvěřitelnou atmosféru ostrova, by neměl váhat. Ať už máte rádi odpočinek na pláži nebo preferujete aktivní dovolenou, na ostrově naleznete obojí. Kdo se sem podívá jednou, ten se musí vrátit, říkají místní. A mají pravdu. Už teď se těším na příští návštěvu!

Destinace jsme procestovali. Poskytneme vám osobní rady.